Lahmacun

Közkívánatra ma a népszerű lahmacun (lahmadzsun) receptjét hoztam el, melyet az alábbiakban olvashattok. Bár ebben a receptben nincs benne, én a húsos keverékhez sok szárított mentát is hozzáadtam, amitől még inkább sikerült elérni a törökös ízvilágot. Ez a lépés természetesen nem kötelező, így ízlés szerint ki is hagyható. A tésztát én fele fehér búzalisztből és fele teljes kiőrlésű rozslisztből készítettem és nem vacakoltam az élesztővel: egy egész adaggal elhasználtam hozzá. A húsos keverékhez semmilyen zsiradékot ne adjatok (mondjuk a recept sem írja), még csak véletlenül sem, mert a hús elég zsíros és ki is fog sülni belőle. A tésztát egészen vékonyra nyújtsátok, nagyon finom lesz, amikor ropogósra sül majd a sütőben. A tésztát ízlés szerinti méretűre lehet nyújtani, de én azt javaslom, hogy inkább kisebb adagokat készítsetek, mert a kisebb formák alá könnyebb lesz alányúlni, egyszerűbb lesz kezelni. Én ezt úgy értem el, hogy egy kis adag tésztát kinyújtottam és a turmixgépem tetejét (ami egy kör alakú fedő) használtam kiszúróként. Így egy 13 cm átmérőjű teljesen szabályos, kerek tésztám lett, amit még egy kicsit tovább nyújtottam, egészen vékonyra. Erre jön rá a feltét, majd mehet be a sütőbe ropogósra sülni. Ehhez mindössze pár perc kell, így nem érdemes magára hagyni. Ízlés szerinti fel lehet turbózni zöld köretekkel, citrommal, de nagyon illik hozzá az hűs ayran (bővebb infó itt: http://isztambul.info/wiki/ayran/) is.

Frissen, melegen az igazi!

Jó étvágyat!

lahmacun_fileminimizer.jpg

Kép: Bokorovics Zsolt

A lahmacun hozzávalói - Lahmacun Malzemeleri

300 gr darált borjúhús
300 gr dana kıyma

1 db felaprított hagyma
1 adet rendelenmiş soğan

1 ek. paprikaszósz
1 yemek kaşığı biber salçası

2 db paradicsom
2 adet domates

1 maréknyi vékonyra vágott petrezselyem
1 avuç ince kıyılmış maydanoz

1 csipet pirospaprika pehely
1 tutam pul biber

1 teáskanál só
1 çay kaşığı tuz

1 mokkáskanál édes pirospaprika por
1 tatlı kaşığı tatlı toz kırmızı biber

2 ek. víz
2 yemek kaşığı su

A tészta hozzávalói - Hamur için malzemeler

300 gr. liszt
300 gr un

1 vizespohárnál kicsit kevesebb víz (kb. 200 ml)
1 su bardağından biraz az su ( yaklaşık 200 ml )

2-3 gr. élesztő
2-3 gr yaş maya

1 teáskanál só
1 çay kaşığı tuz

1 csipet cukor
1 tutam şeker

Elkészítése - Yapılışı

A tésztához keverje el vízben az élesztőt és a cukrot.
Hamuru için, suyun içinde maya ve şekeri karıştırın.

Tegye dagasztótálba a lisztet és a sót. A közepén nyisson egy mélyedést és öntse bele az élesztős vizet.
Karıştırma kabına unu ve tuzu alın. Ortasını havuz gibi açın ve mayalı suyu dökün.

Villa segítségével a lisztből adagonként hozzá véve keverje össze. Aztán a kezével összedolgozva gyúrjon tésztát. Legkevesebb fél órát hagyja kelni.
Çatal yardımıyla undan parçalar alarak karıştırın. Daha sonra elinizle yoğurarak hamur kıvamına getirin. En az 1/2 saat mayalanmaya bırakın.

Amíg kel a tészta: a feltéthez a darálthúst, lereszelt hagymát, felaprított petrezselymet, paprikaszószt, paprika pelyhet, paprikaport és sót 2 ek. vízzel tegyen egy tálba és alaposan keverje össze.
Hamur mayalanırken; iç harcı için kıymayı, rende soğanı, kıyılmış maydanozu, biber salçasını, pulbiber, toz kırmızı biber ve tuzu 2 yemek kaşığı suyla beraber bir kaba alın ve iyice karıştırın.

A megkelt tésztát válassza szét a kívánt méretekben.
Mayalanan hamuru istediğiniz büyüklükte bezelere ayırın.

Minden darabot nyújtófa segítségével nyújtson vékonyra. A kinyújtott tésztákon egy kanál hátoldalával oszlassa szét a keveréket.
Her bir bezeyi merdane yardımıyla ince yuvarlak açın. Açtığınız hamurlara iç harcı kaşığın tersiyle yayın.

220 fokos sütőben, sütőtepsin süsse meg.
Fırını 220 derecede fırın tepsinizle beraber ısıtın.

A lahmacunokat forró tepsin kb. 5-7 percig süsse.
Lahmacunları kızmış tepside yaklaşık 5-7 dakika pişirin.

Tálalja melegen zöldekkel és citrommal.
Sıcak olarak yanında yeşillik ve limon ile servis edin.

Jó étvágyat!
Afiyet olsun.

SZERETNÉK HÍRLEVELET KAPNI!

Email*
Név*