Kivis panna cotta

A panna cotta ugyan eredetileg egy Észak-Olaszországból származó édesség, mentségemre szolgáljon, hogy a mai receptre egy török gasztromagazinban bukkantam rá és annyira jól nézett ki, hogy gondoltam, muszáj megosztom Veletek. Az alábbi receptleírásban lejjebb vettem a cukor mennyiségét, mert az eredeti recept szerint vállalhatatlanul édes lenne, csak amolyan törökösen, éppen egy tonna cukrot tartalmazott :)

A cukor természetesen édesítővel is kiváltható - én így is kipróbáltam - ez esetben nekem a megadott folyadékmennyiséghez 10 pöttynyi édesítő kellett. A vizespohárral mért mennyiségekhez 3 dl-es poharat használtam. Mindenképpen zsíros tejjel dolgozzatok! A recept szerinti manduladíszítés természetesen elhagyható, én sem tettem rá most, illetve a kivis réteg bármilyen más, ízlés szerinti gyümölccsel is helyettesíthető.

Jó étvágyat!

kivis_pannakotta_fileminimizer.jpg

Kép: Bokorovics Zsolt

Hozzávalók - Malzemeler


250 ml tej
250 ml süt

250 ml tejszín
250 ml krema

Fél vizespohár porcukor
Yarım su bardağı toz şeker

1 vaníliarúd
1 çubuk vanilya

3 levél zselatin
3 yaprak jelatin

A kivis szószhoz - Kivili sos için

4 kivi
4 kivi

1 ek. porcukor
1 yemek kaşığı toz şeker

A tetejére - Üzeri için

Mandulaszeletek
File bademler

Elkészítése  - Hazırlanışı

A tejet, tejszínt, porcukrot és a vaníliát tegye egy szószos lábasba.
Süt, krema, toz şeker ve vanilyayı bir sos tenceresine alın.

Folyamatosan kevergetve forralja fel.
Sürekli karıştırarak kaynatın.

A lapzselatinokat tegye egy tálba.
Yaprak jelatinleri bir kaseye alın.

Adjon hozzá kevés vizet és pihentesse feloldódásig.
Üzerine biraz soğuk su ekleyip çözününceye kadar bekletin.

A felforrt tejszínt vegye le a tűzről és adja hozzá a feloldódott zselatinokat.
Kaynayan kremayı ocaktan alın ve çözünen jelatinleri ilave edip karıştırın.

A tejszínes keveréket oszlassa szét szervírozó tálakban és pihentesse hűtőszekrényben 2-3 órán keresztül.
Kremalı karışımı servis  kaplarına paylaştırın ve 2-3 saat buzdolabında bekletin.

A kivis szószhoz hámozza meg a kiviket.
Kivili sos için kivilerin kabukları soyun.

Vágja nagyobb darabokra és tegye egy tálba.
İri dograyıp bir kaseye alın.

Adja hozzá a porcukrot és a csomómentes állag eléréséig turmixolja le.
Toz şekeri ilave edin ve pürüzsüz bir kıvam elde edinceye kadar blenderdan geçirin.

A panna cották tetejét a kivis szósszal és mandulaszeletekkel díszítve tálalja.
Panna cottaların üzerini kivili sosla ve file bademle süsleyerek servis yapın.

Jó étvágyat!
Afiyet olsun!