Kazandibi

Elsőként mindenkinek szeretnék nagyon boldog új évet kívánni, egyben szeretném megköszönni, hogy 2015-ben velem voltatok! Természetesen idén is igyekszem minél színesebb és változatosabb receptekkel készülni számotokra! Továbbra is fenntartom, hogyha bármelyikőtöknek recept kívánsága lenne, írjátok meg nekem bátran és igyekszem teljesíteni a kéréseket.

Ígértem, hogy a következő recept, melyet megosztok Veletek a kazandibi lesz. Bár ez egy édesség, az az érdekessége, hogy tradicionális módon csirkehússal készül (!), a régi oszmán korokban is ilyen formán fogyasztották, de én most a modernebb verziót hoztam el. Úgy érzem a csirkehúsos verzió eléggé különc elkészítési mód és így nem aratna osztatlan sikert. Ellenben a modern verzió abszolút nem az, így most ez következik. Legutóbbi isztambuli utam során fagyival szolgálták fel, így én is így tettem most: egy tejszínes-cseresznyés fagyit választottam hozzá, a tetejére pedig egy-egy cseresznyét és szórócukrot tettem.

Instrukciónak annyit tennék hozzá, hogy én 1 vizespohár cukrot használtam hozzá (így nem lett túl édes), a fagyi egyébként is megadja a plusz édes ízt hozzá. A vaníliát ne sajnáljátok belőle, ha van vaníliarúd otthon, nyugodtan használjátok hozzá a magokat kikaparva és a rudat is a főzésnél felhasználva. A recept írja, hogy tegyünk hozzá zsiradékot (én csak épp egy kevés margarint tettem bele, amivel kikentem a formát) és nekem mixelésre nem volt szükség. Olyan edényt válasszatok, amit könnyedén és egyenletesen tudtok a tűz felett mozgatni. Nagyon fontos, hogy mielőtt felvágjátok, alaposan hagyjátok kihűlni! Lehet henger formára is rendezni, ahogy a recept írja, de lehet tortaszelet módján is felvágni (ahogy a képen látjátok). Nyugodtan tobzódjatok a fagyikkal, feltétekkel bátran!

Könnyű édesség, mely feledtetni fogja velünk a karácsonyi bejglikómát. 

Jó étvágyat!

kazan_dibi_fileminimizer.jpg

Kép: Bokorovics Zsolt

Hozzávalók - Malzemeler

1 liter tej
1lt süt

1-1.5 vizespohár cukor
1-1.5 su bardağı şeker

1 vizespohár rizsliszt
1 su bardağı pirinç unu

1 csomag vaníliás cukor
1 paket vanilya

2-3 kanál porcukor
2-3 kaşık  pudra şekeri

50 gr. margarin
50 gr. margarin

Elkészítése - Yapılışı

Szitálja a lisztet egy széles lábasba és adjon hozzá egy pohár cukrot.
Geniş bir tencereye bir bardak un eleyin ve 1 bardak şekeri ekleyin.

Adja hozzá az egy liter hideg tejet, a rizslisztet és kevergesse addig, míg a cukor felolvad.
Üzerine 1 lt soğuk sütü ekleyin ve pirinç unu ve şeker eriyene karıştırın.

A tűzre téve a puding állag eléréséig kevergetve főzze, majd vegye le a tűzről.
Ateşe koyup muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirip ateşten alın.

Adjon hozzá vaníliát és zsiradékot és turmixgépben 5 percig mixelje.
Vanilya ve yağı koyup mikserde 5 dakika çırpın.

Egy széles tepsit margarinnal egyhén kenjen ki.
Geniş bir fırın tepsisini margarinle hafifçe yağlayın.

A porcukrot a tepsibe szitálva oszlassa el úgy, hogy annak minden oldalát beborítsa.
Pudra şekerini her tarafını kaplayacak şekilde tepsiye eleyin.

A pudingot ebbe a tepsibe eloszlatva öntse bele.
Muhallebiyi bu tepsiye yayarak dökün.

A tűzhelyet állítsa közepes lángra és tepsit mozgassa a láng felett (így a kazandibi alja jól meg fog pirulni).
Ocağı orta ateşte açın tepsiyi ateşin üzerinde gezdirin (Böylece kazandibinizin tabanı iyice kızaracak).

Miután alaposan kihűlt, szeletelje fel, henger formában tekerje fel és helyezze tálalótányérra.
İyice soğuduktan sonra dilimleyip rulo şeklinde sarın ve servis tabağına alın.

Jó étvágyat!
Afiyet olsun.

SZERETNÉK HÍRLEVELET KAPNI!

Email*
Név*