Hibiszkuszos serbet

A jó idő beköszöntével egyre aktuálisabbá válnak a legkülönfélébb frissítők, üdítők, limonádék. A keleties életérzés jegyében engedjétek meg, hogy most egy nagyon különlegeset ismertessek meg Veletek: a hibiszkuszos serbetet. Szükségesek ezúttal hozzá különleges hozzávalók, melyeket egzotikus élelmiszerboltokban tudtok beszerezni, ezekre példákat itt találtok: http://www.diningguide.hu/toplistak/etterem-informacio-5683 

Az egyik ilyen extra hozzávaló a szárított rózsaszirom, melyet a mostani bevásárlásom során nem kaptam, ezért biztos ami biztos vettem rózsavizet és rózsateát is ennek helyettesítésére. Végül csak a rózsavízből használtam 4 cl-nyi mennyiséget (ez elegendő lett) a 2.5 liter vízhez. A recept 2 liter vizet ír, én azért használtam többet, mert a serbetet hosszan kell forralni és nem szerettem volna, ha 2 liternél kevesebb marad a végére. Az alábbi fotón láthatjátok a rózsaszirom helyettesítő alternatívákat:

rozsa_viz_fileminimizer.jpg

Fotó: Bokorovics Zsolt

A kardamom kapcsán: én 3 egész kardamom magot használtam, melyet a végén (amikor már félretesszük kihűlni) kiszedtem, mert kissé erőteljesnek ítéltem meg az aromáját, de ez ízlés kérdése (így akár teljesen el is hagyható).

Ha elkészült, mindenképpen jó hidegen fogyasszátok. Isteni, egyedi és különleges. Próbáljátok ki bátran!

Egészségetekre!

serbet-2_fileminimizer.jpg

Fotó: Bokorovics Zsolt

Malzemeler
Hozzávalók

5 çorba kaşığı hibiskus 
5 ek. hibiszkusz

1 yemek kaşığı gülkurusu
1 ek. szárított rózsaszirom

3 adet çubuk tarçın
3 db rúdfahéj

6 adet kuru karanfil
6 darab szárított szegfűszeg

1 yemek kaşığı kakule (isteğe göre)
1 ek. kardamom (ízlés szerint)

1 su bardağı toz şeker
1 vizespohár porcukor

1 adet limon
1 citrom

2 litre su
2 liter víz

Yapılışı
Elkészítése

Hibiskus, gül kurusu, tarçın, karanfil, kakuleyin tencereye alın.
A hibiszkuszt,szárított rózsát, fahéjat, szegfűszeget, kardamomot tegye lábasba.

Üzerine şeker ve suyu ilave ederek ocağın altını açın, şeker eriyinceye kadar karıştırın.
Adjon hozzá cukrot és vizet, kapcsolja be a gázt és a cukor elolvadásáig kevergesse.

Su kaynamaya başlayınca yıkayıp kabuklarıyla dilimlediğiniz limonu içine atın ve 15 dakika kadar kaynatın.
Amikor elkezd forrni a víz, a megmosott és héjastul feldarabolt citromot dobja bele és 15 percen át forralja.

Ocağın altını kapatın içindeki malzemelerle şerbeti soğumaya bırakın.
Zárja el alatta a gázt és az összes benne lévő hozzávalóval hagyja kihűlni a serbetet.

Oda sıcaklığına gelen şerbeti buzdolabına alın.
A szobahőmérsékletűre hűlt serbetet tegye hűtőszekrénybe.

Soğuyan şerbeti buzla servis yapın.
A lehűlt serbetet jéggel szolgálja fel.

Şerefe!
Egészségére!

SZERETNÉK HÍRLEVELET KAPNI!

Email*
Név*