Húsos dolma

Közkívánatra következzen most egy dolma recept. Dolma, magyarul töltött-et jelent, szintén egy török klasszikus, mely az egészen egyszerű verzióktól a sok, számunkra különlegesebbnek számító hozzávaló együttes alkalmazásával is létezik természetesen. Mindkét változatból tervezek készíteni verziókat, először jöjjön az egyszerűbb: a húsos töltött paprika. Én most kaliforniai paprikát használtam azzal a nem titkolt szándékkal, hogy ez így lényegesen jobban néz ki, mintha csak sima TV paprikát használtam volna. Nyilván, az is használható, amennyiben a látvány nem feltétlenül szempont és inkább a takarékosságot helyezzük előtérbe. Az ízén nem hinném, hogy bármit rontana utóbbi esetben sem. Az elkészített keveréket én a hagymán megpirítottam és ezután töltöttem a paprikákba.

A mennyiségeket tekintve az eredeti recept kicsit hektikus, ezért ezúton is elnézést kérek, próbáltam a saját szempontjaim szerint értékelni :). Én egyébként lényegesen több tölteléket készítettem, mint amit a recept előír és mivel összesen csak négy darab paprikát használtam fel, így elég sok meg is maradt. Bármennyit is csináltok és ha megmarad, ne idegesítsétek magatokat rajta, nyugodtan le lehet fagyasztani és felhasználjátok majd egy másik, adandó alkalommal, amikor csak simán beletöltitek a paprikákba, be a sütőbe és már kész is. Én ugyanis sütőbe tettem a töltött paprikákat, 200 fokra és addig sütöttem, míg a rizs meg nem főtt és a paprikák teteje ilyen szépen meg nem pirult mint a képeken.

Jó étvágyat!

toltott_paprika-2_fileminimizer.jpg

Kép: Bokorovics Zsolt

Malzemeler - Hozzávalók

1 adet soğan
1 db hagyma

1 su bardağı pirinç
1 vizespohár rizs

250 gr kıyma
250 gr darált hús

Maydanoz
Petrezselyem

Karabiber
Feketebors

Tuz

Nane
Menta

1 yemek kaşığı biber salçasi
1 ek. paprikaszósz

1 yemek kaşığı domates salçasi
1 ek. paradicsomszósz

1 çay bardağı sivi yağ
1 teáscsésze növényi olaj

dolmalık biber
tv paprika (én kaliforniai paprikát használtam)

Yapılışı - Elkészítése

Soğanı rendeliyoruz.
A hagymát felaprítjuk.

Yıkanmış pirinci ,kıymayı,maydanoz,karabiber ve salçaları kariştirip bir harç hazirliyoruz.
A megmosott rizst, darált húst, petrezselymet, feketeborsot és szószokat összekeverjük, egy keveréket készítünk.

Biberlerin içini temizleyip yıkadıktan sonra bu harctan üzerinde 1 parmak yer kalacak şekilde doldurup kapaklarıyla kapatıyoruz.
A paprikák belsejét kitisztítjuk és a kimosás után ebből a keverékből a tetején egy ujjnyi helyet hagyva megtöltjük és tetejükkel lezárjuk.

Üzerini biraz geçecek şekilde kaynamış suyu ve zeytin yağını üzerine döküp pirinçler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
A tetején meghagyott részre felforralt vizet és olívaolajat öntünk, és a rizs megpuhulásáig főzzük.

Afiyet olsun.
Jó étvágyat!

SZERETNÉK HÍRLEVELET KAPNI!

Email*
Név*