Újhagymás lencsesaláta

Mostanában kicsit sok volt a süti, úgyhogy jöjjön egy egészségesebb dolog ezúttal. A mai saláta, melyet ajánlok figyelmetekbe: az újhagymás lencsesaláta. Tökéletes választás lehet az "úgy ennék valami finomat" című gondolatainkra adott válaszként, akkor is ha egyébként nem vagyunk kifejezetten éhesek, tényleg csak úgy ennénk valami jót. Ha a lencsét előző este beáztatjuk, nagyon hamar megfő, a többi alkotórészt pedig pikk-pakk össze lehet állítani a salátához. Én egy egész zacskónyi lencsét használtam, tehát többet, mint amit a recept tartalmaz, de más hozzávalók tekintetében nem változtattam a mennyiségeken semmit. A több lencse használata elég praktikus dolognak bizonyult, - mivel arra kellett rájönnöm miközben kóstolgattam a salit a fűszerezés finomhangolása okán - hogy ezt is sajnos addig eszi az ember, amíg van.

Ha elfogadtok egy tanácsot, mindenképp tegyetek bele friss, aprított mentaleveleket is, akkor is, ha szárítottat már használtatok. Nem kell félni tőle, ahogy én tapasztaltam ennél a salátánál minél mentásabb, annál különlegesebb ízű lesz, én nem tudtam túlzásba esni vele (pedig a túlzások időnként elég jellemzőek rám).

Jó étvágyat!

lencse_sali_fileminimizer.jpg

Kép: Bokorovics Zsolt

MALZEMELER
HOZZÁVALÓK

1.5 su bardağı yeşil mercimek
1,5 vizespohár zöld lencse

4 taze soğan
4 újhagyma

2 havuç
2 répa

2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 ek. olívaolaj

4 yemek kaşığı kıyılmış nane
4 ek. aprított menta

Sos için
Az öntethez

1/4 su bardağı zeytinyağı
1/4 vizespohár olívaolaj

yarım limonun suyu
fél citrom leve

1 tatlı kaşığı taneli hardal
1 mokkáskanál magos mustár

2 diş rendelenmiş sarımsak
2 gerezd aprított fokhagyma

1 tatlı kaşığı elma sirkesi
1 mokkáskanál almaecet

tuz


kimyon
kömény

HAZIRLANIŞI
ELKÉSZÍTÉSE


Mercimekleri yıkayıp yumuşayıncaya kadar haşlayın.
A lencséket mossa meg és megpuhulásig főzze.

Süzerek soğumaya bırakın.
Leszűrve hagyja kihűlni.

Havucu iri rendeleyip zeytinyağında soteleyin ve mercimek ile karıştırın. 
A répát aprítsa nagyobb darabokra, pirítsa meg olívaolajban és keverje össze a lencsével.

Kıyılmış nane ve doğranmış taze soğanları ekleyin. 
Adja hozzá az aprított mentát és feldarabolt újhagymákat.

Sos malzemelerini bir kasede iyice çırparak salataya ekleyin. 
Az öntet hozzávalóit egy tálban keverje össze, majd adja a salátához.

Harmanlayıp servis yapın. 
Keverje össze és tálalja.

Afiyet olsun! 
Jó étvágyat!

SZERETNÉK HÍRLEVELET KAPNI!

Email*
Név*