Mákos-zöldséges kenyér

Egyre nagyobb lelkesedéssel vetem bele magam a jobbnál-jobb kenyér receptek elkészítésébe, mely a most következő recept esetében is igaz. Az eredeti recepten annyiban módosítottam, hogy a tésztába tettem kb. 2 ek. olívaolajat is, melytől így extra puha lett és ezt a puhaságot később is megőrizte, bár hosszadalmasabb tesztelésre nem volt módom, mert elfogyott mielőtt kettőt pislogtam volna. A receptben olvasható mennyiségekhez 18 gr. sót használtam, ez számomra pont elégségesnek bizonyult. Én most ilyen kis minicipókat formázva sütöttem meg, ahogy a képen is láthatjátok. Felvágottal, sajtkrémmel, vajjal is nagyon finom, de a gazdag íze és puha állaga miatt önmagában is addiktív élményt okoz.

Jó étvágyat!

makos_kenyer_fileminimizer.jpg

Kép: Bokorovics Zsolt

Malzemeler-Hozzávalók

Hamur için – A tésztához

3 çorba kaşığı haşhaş tohumu
3 ek. mák

4 su bardağı un
4 vizespohár liszt

1 paket instant maya
1 csomag instant élesztő

Bir buçuk su bardağı ılık süt
Másfél vizespohár langyos tej

2 tatlı kaşığı tozşeker
2 mokkáskanál porcukor

1 çay kaşığı tuz
1 teáskanál só

2 adet kırmızı biber
2 db pirospaprika

1 kahve fincanı konserve mısır
1 kávéscsészényi konzerv kukorica

Yapılışı - Elkészítése

Haşhaş, un, maya, ılık süt, tozşeker ve tuzu derin bir kaba alın.
A mákot, lisztet, élesztőt, langyos tejet, porcukrot és a sót tegye egy mély tálba.

Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
Gyúrja addig, míg puha tésztát nem kap.

Üzerini nemli bir bezle örtün ve iki misli kabarması için dinlendirin.
Terítsen a tetejére nedves ruhát és pihentesse addig, míg kétszeresére nem dagad.

Küp doğranmış kırmızı biber ve mısırı ilave edip, tekrar yoğurun.
Adja hozzá a kockára vágott pirospaprikát és a kukoricát, majd újra gyúrja össze.

Yağlanmış baton kek kalıbına dökün ve hamur iki misli olana kadar yine dinlendirin.
Borítsa kiolajozott kocka sütőformába és újra pihentesse addig, míg kétszeresére nem dagad.

Önceden ısıtılmış 200 derece fırında kontrol ederek pişirin.
Ellenőrzés alatt tartva, előmelegített 200 fokos sütőben süsse meg.

Ilındıktan sonra kalıptan çıkarın ve dilimleyerek, servis yapın.
Miután langyossá vált, vegye ki a formából és szeletelje fel, majd tálalja.

Afiyet olsun.
Jó étvágyat!

SZERETNÉK HÍRLEVELET KAPNI!

Email*
Név*