Izmir köfte

Fogadjátok szeretettel mai közkívánatú recept ajánlatomat, mely tökéletesen ideális választásnak bizonyult a vasárnapi ebédhez. Én darált bárányhúst használtam hozzá, de aki idegenkedik a bárány ízétől, természetesen más húsfélével is pótolhatja. Mindenkinek javaslom viszont, hogy az erős paprikával óvatosan bánjon. Én a receptben javasolt mennyiség felét használtam fel, de mivel tényleg erősek voltak a paprikák jó is, hogy nem tettem bele többet (bár én nagyon szeretem). Aki egyáltalán nem szereti az erőset, annak hagyományos lecsópaprikát vagy kápia paprikát javaslok helyettesítésre. Illetve, én nem hámoztam meg a burgonyákat, mivel nagyon szeretem héjában sütve. A sütés tekintetében nekem villanysütőben 200 fokon 45 percre volt szükségem, mire minden alaposan átsült, bár hozzá kell tegyem, hogy a burgonyákat csak félig sütöttem át előzetesen és úgy pakoltam össze egy tepsire a hozzávalókat. Innentől volt szükségem ennyi időre. 

Kicsit pepecselős, de megéri elkészíteni, mert nagyon finom!

Próbáljátok ki, jó étvágyat hozzá!

izmir_kofte_fileminimizer.jpg 

Kép: Bokorovics Zsolt

Malzemeler - Hozzávalók

500 gram kıyma
500 gr. darálthús

1 adet soğan
1 db hagyma

1 adet yumurta
1 db tojás

2 dilim kuru ekmek
2 szelet szárított kenyér

1 bağ maydanoz
1 csokor petrezselyem

1 çay kaşığı karabiber
1 tk. feketebors

½ çay kaşığı kimyon
fél tk. kömény

3 adet patates
3 db burgonya

4 adet domates
4 db paradicsom

8 adet sivri biber
8 db erős paprika       

1 su bardağı zeytinyağı
1 vizespohár olivaolaj

1 su bardağı sıvı yağ
1 vizespohár növényi olaj

Sosu için – A mártáshoz

1 diş sarımsak
1 gerezd fokhagyma

1 yemek kaşığı salça
1 ek. paradicsomszósz

1 tatlı kaşığı kekik
1 mokkáskanál kakukkfű

1 bardak su
1 vizespohár víz
 
Yapılışı - Elkészítése


500 gram kıymanın üzerine bir soğan rendelenir, doğranan maydanoz koyulur.
500 gr darálthúsra reszelje rá egy hagymát, a felaprított petrezselymet tegye hozzá.

Bir yumurta, kimyon, karabiber tuz ve sıvı yağ eklenir.
Adjon hozzá egy tojást, köményt, feketeborsot, sót és növényi olajat.

İki dilim ekmek kurusu serpilip köfte harcı yoğurulur.
Dúsítsa a két szelet szárított kenyérrel és a köfte keveréket dolgozza össze.

Üç patates soyulup kızartılır, köfteler yuvarlanır.
Hámozzon és süssön meg 3 burgonyát, formázzon kerek köftéket.

Yuvarlanan köfteler başka bir tavada hafif kızartılır, ardından 8-9 sivri biber aynı yağda kızartılır.
A kerekre formázott köftéket egy másik serpenyőben enyhén pirítsa meg, utána a 8-9 erős paprikát ugyanebben az olajban pirítsa meg.

Dilimlenen 4 domates de kızartılır.
A felszeletelt 4 paradicsomot is pirítsa meg.

Kızartılan köfteler, biberler domatesler ve patatesler tepsiye dizilir.
A megpirított köftéket, paprikákat, paradicsomokat és burgonyákat rendezze tepsire.

1 diş sarımsak incecik kıyılır zeytinyağında kavrulur üzerine 1 kaşık salça ve kekik serpilip su dökülür.
1 gerezd apróra vágott fokhagymát olívaolajban pirítson meg, a tetejére tegyen 1 kanál paradicsomszószt és szórjon rá kakukkfüvet, majd öntsön rá vizet.

Hazırlanan sos ve kızaran domateslerin suyu da malzemelerin üzerine dökülüp fırında pişirilir.
Az elkészült mártást és megsült paradicsomok levét öntse a hozzávalókra és sütőben süsse meg.
 
İzmir Köfte sunuma hazırdır.
Az Izmir köfte tálalásra kész.

Afiyet olsun.
Jó étvágyat!

SZERETNÉK HÍRLEVELET KAPNI! 

Email*
Név*