Pisztáciás-fügés piláf

Ma egy igazán különleges köretet hoztam Nektek, ami egyébként simán tud egytálételként is funkcionálni. Emlékszem, amikor először ettem piláfot, próbáltam megfejteni, hogy még a legegyszerűbb változatnak is vajon mitől lehet annyira finom íze? Aztán megvilágosodtam, hogy az ipari mennyiségű vajtól lesz isteni, így tehát ne sajnáljátok belőle Ti sem! A recept leírását egyébként pontosan követtem, nagyon egyszerű az elkészítése az ételnek. Arra kell csak vigyázni, hogy az ételbe szánt pisztáciát és fügét ne egyétek meg még azelőtt, hogy beletennétek :). Bárányhúsos ételek mellé ajánlom!

Jó étvágyat!

pisztacias-fuges_pilaf_fileminimizer.jpg

Kép: Bokorovics Zsolt

Hozzávalók - Malzemeler

2 ek. vaj
2 yemek kaşığı tereyağı

2 vizespohár rizs
2 su bardağı pirinç

6 aszalt füge
6 kuru incir

1 vizespohár nagyobb darabokra vágott pisztácia
1 su bardağı iri kırılmış Antep fıstığı

3 vizespohár víz
3 su bardağı su


tuz

Elkészítése - Hazırlanışı

A vajat egy lábasban olvassza fel.
Tereyağını bir tencerede eritin.

Adja hozzá a megmosott és leszűrt rizst és pirítsa meg.
Yıkayıp süzdüğünüz pirincleri ekleyip kavurun.

A vizet, a nagyobb darabokra vágott fügét, pisztáciát adja hozzá és ízesítse sóval.
İri doğrandığınız inciri, Antep fıstığını ve suyu ekleyip tuz ile tatlandırın.

Vegye alacsonyra alatta a lángot és a piláf levének elpárolgásáig főzze.
Altını kısıp pilav suyunu çekene kadar pişirin.

10 percig pihentesse, majd tálalja.
10 dakika dinlendirip servis yapın.

Jó étvágyat!
Afiyet olsun.

SZERETNÉK HÍRLEVELET KAPNI!

Email*
Név*